Щодо обов'язковості фіксації беспосереднього руху атомобіля по справам ст. 130 - керування авто у стані алкогольного сп’яніння

Слід звертати увагу, чи є матеріалах спраи докази того, що саме певна особа керувала атомобілем перед зупинкою. Це може бути відео з боді-камер працівників поліції. Якщо особа не перебувала за кермом (знаходилася лише біля автомобіля), або фіксація руху транспортного засобу під час керуванням особою не зафіксована поліцією - це є перепоною для притягнення водія до відповідальності.

Саме поліцейський має обов'язок надати суду докази того, що певна особа керувала автомобілем, та поліцейський зобов'язаний зафіксувати на службову відео камеру безпосередньо рух транспортного засобу, зупинення безпосередньо самим поліцейським транспортного засобу під час руху автомобілю саме певною особою. Це відео поліцейського має бути безперерним.

Суди по різному підходять до оцінки таких доказів, та судова практика є неоднозначною при притягненні осіб до адміністративної відповідальності по 130й статті.

Наскільки фіксація руху транспортного засобу, зупинення безпосередньо самим поліцейським транспортного засобу під час руху автомобілю особою є важливою:

Відповідно до ч.1 ст.130 КУпАП Керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп’яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, - тягнуть за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі 17 000 грн. з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік і на інших осіб - накладення штрафу в розмірі 17 000 грн.

Абзацом 3 п.27 постанови Пленуму Верховного Суду України від 22.12.2005 № 14 «Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті» судам роз’яснено, що керування транспортним засобом слід розуміти як виконання функцій водія під час руху такого засобу або інструктора-водія під час навчання учнів-водіїв, незалежно від того, керує особа транспортним засобом, який рухається своїм ходом чи за допомогою буксирування.

У постанові від 20.02.2019 у справі № 404/4467/16-а(2-іс/811/3/17) Верховний Суд прийшов висновку, що само по собі керування транспортним засобом розуміється, як технічна дія водія з метою приведення транспортного засобу в рух, зворушення з місця і, як наслідок, переміщення транспортного засобу в просторі.

Таким чином, для притягнення для адміністративної відповідальності за ч.1 ст.130 КУпАП поліцейський мав зафіксувати на службову відео камеру безпосередньо рух транспортного засобу, зупинення безпосередньо самим поліцейським транспортного засобу під час руху, і виключно за таких обставин вважається , що особа керує транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння.

В протилежному випадку адміністративна справа закривається з підстав передбачених п.1 ч.1 ст.247 КУпАП через відсутність складу адміністративного правопорушення.


Отримати консультацію Адоката по ДТП можна за телефоном - 068-203-23-23, або можна звернутися до адвоката у телеграм-чаті тут.

 
Последнее редактирование модератором:
Верх